• بازگشت به صفحه اصلی
  • donderdag 13 maart 2008

    پيام سترجنرال عبدالرشيد دوستم بمناسبت سيزدهمين سالروز شهادت بابه مزاری


    پیام سترجنرال عبدالرشید دوستم رئیس ارکان سر قوماندانی اعلی قوای مسلح و بنیانگذار حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان بمناسبت سیزدهمین سالروز شهادت استاد عبدالعلی مزاری

    هموطنان عزیز ، مردم مسلمان ، متدین ، آزاده ، شهید پرور افغانستان و رهروان استاد شهید عبدالعلی مزاری رهبرفقید و محبوب حزب وحدت اسلامی افغانستان !
    السلام علیکم ورحمت و برکاته !
    درست سیزده سال قبل از امروز ، زمانیکه جنگجویان غارتگر ، متجاوز وفروخته شده گان اجنبی بنام طالبان با شعارهای صلح آمیز تا دروازه های کابل رسیده بود و فضای شهر کابل را ابرسیاه ظلمت فرا میگرفت ، هر آن امکان ورود متجاوزین در داخل شهر متصور بود وهنوز فرصت خروج این مرد دلسوز ، مجاهد کبیر وعدالت خواه و یاران با وفایش از شهر کابل وجود داشت تا خود را به جای امن برساند ، ولی آن شهید بزرگوارکه با شعارهای صادقانه وآزادیخواهانه خویش بخاطر بدست آوردن آرمانهای پاک و مطهر مردمش وهمچنان تعهدی که به مردمش داده بود ، که مردمش را هرگز در معرکه سیاست تنها نمی گذارد وفا و میگفت من با مردمم زنده ام و با مردمم یکجا خواهم مرد و نخواست کابل را ترک گوید تا آنکه دشمن با حیله و نیرنگ نا جوانمردانه وی را بدام افگند و مظلومانه به شهادت رساند .
    مزاری شهید که رهبر صادق حزب و حدت اسلامی افغانستان بود ، رفت و به مردمش آزاد زیستن و سر فراز بودن ، تسلیم ناپذیری ، پایداری ، صداقت و مقاومت را آموخت .
    استاد شهید عبدالعلی مزاری را تا جائیکه من میشناختم ، فرهیخته مردی از تبار آزادگان بود ، دلبستگی اصلی آن آرمانهای والای اسلام و آزاد زیستن بود . مزاری میخواست که در افغانستان وحدت ملی و عدالت اجتماعی حاکم باشد . او فریاد میکشید که دیگر هزاره بودن و متعلق بودن بیک قوم جرم نباشد ، مزاری میخواست که احزاب یکدیگرشانرا تحمل کنند و برای بوجود آوردن حکومت مردمی گام بردارند که دیگر شهروند درجه یک و درجه دو در سرزمین افغانستان وجود نداشته باشد . شهید مزاری میخواست که همه یکسان و برادروار درکنار همدیگر قرارگرفته و یک حکومت اسلامی را تشکیل دهند .
    آری ؛ خواست مزاری یک افغانستان آزاد ، سربلند ، آباد و بدور از چنگال استعمار بود . من که نزدیکترین یار آن شهید بزرگوار بودم و مزاری اولین منادی وحدت ملی و عدالت اجتماعی درکشور ما بود . او همیشه میگفت من عاشق قیافه هیچکس نیستم ، هرکسی که مردمم را احترام کند و بحق و حقوقشان احترام داشته باشد ، آنها برادرانم هستند . مزاری میگفت تا زمانیکه حکومت ها به حقوق اقلیت ها احترام نکنند مشکل است که دراین کشور چیزی بنام صلح وجود داشته باشد . مزاری شهید درد و آلم که از حوادث تلخ تاریخی را باخود داشت همیشه مقدس ترین واژه ها برایش جهاد ، پیروزی ، صلح ، عدالت ، امنیت ، آسایش مردم و ترقی وطن عزیزما افغانستان بود و در این راه تا آخرین رمق حیات رزمید .
    من درحالیکه نبود استاد شهید عبدالعلی مزاری را در قطار رهبران جهاد ضایعه جبران ناپذیر می پندارم ، سیزدهمین سالگرد شهادت آن بزرگمرد تاریخ و آزادیخواه را برای بازماندگان ، عزیزان ، دوستان ، علاقمندان ، همسنگران و پیروان راهش تسلیت گفته جای استاد شهید را از در بار پروردگار عالم فردوس برین میخواهم .
    دراخیر میخواهم تذکر دهم اینجانب تفاهمي که با شهید مزاری داشتم ، هرگز ازياد نميبرم و به آن وفا دار میباشم .

    والسلام
    الحاج ستر جنرال عبدالرشید دوستم
    رئیس ارکان سرقوماندانی اعلی قوای مسلح و بنیانگذار حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان

    Geen opmerkingen:

     
  • بازگشت به صفحه اصلی
  • بازگشت به صفحه اصلی