• بازگشت به صفحه اصلی
  • dinsdag 25 maart 2008

    قطعنامهء گردهم آئی مورخ ۲۳ / ۰۳ / ۲۰۰۸ روشنفكران تورك های افغانستانی مقيم اروپا در شهر مونشن جمهوری فدرالی آلمان !

    قطعنامهء گردهم آئی مورخ ۲۳ / ۰۳ / ۲۰۰۸ روشنفكران تورك های افغانستانی مقيم اروپا در شهر مونشن جمهوری فدرالی آلمان !

    درين گردهمآئی كه در يك فضای آزاد و صميمانه فرهنگی برگزار و در آن تعدادی از نمايندگان مهاجرين تورك های افغانستانی از كشور های مختلف اروپا اشتراك نموده بودند ، بعداز تبادل افكار و ارائه نظريات گوناگون پيرامون رفع مشكلات تورك های افغانستانی در اروپا و سهمگيری فعال و مثبت آنان در قبال تحولات سياسی و اجتماعی افغانستان در شرايط كنونی فيصله بعمل آمد كه :
    ۱ - از تلاشهای صادقانه و خستگی ناپذير داكتر اكبرهمت فاريابی وديگر دوستان در راستای ايجاد يك فدراسيون فرهنگی تورك های افغانستانی در اروپا وديگر كشور های جهان تائيد و پشتيبانی به عمل آمد .
    ۲ - فيصله به عمل آمد كه زمينه تدوير هرچه زودتر قورلتای بزرگ اين فدراسيون فرهنگی در يك محل مناسب تدارك ديده شود .
    ۳ - همكاری مادی و معنوی كليه اشتراك كننده گان و ديگر هموطنان در جهت برگزاری موفقانه اين قورلتای يك امر انسانی و وجدانی ميباشد .
    ۴ - مسوده برنامه ارائه شده از جانب داكتر همت بعداز قرائت در جلسه مورد بحث و ارزيابی قرار گرفته پيشنهاد گرديد كه محتوای ارزشمند اين متن حفظ ولی تا حد ممكن ساده تر و مختصر تر شود تا خوانش و فهم آن ساده گردد .
    ۵ - راجع به جمع آوری مدارك مالی مورد نياز قورلتای ازطريق اعانه داوطلبانه ، پيشنهاد گرديد تا داوطلبان ارسال اعانه با داكتر همت درتماس شوند و ايشان مسئوليت اين مسئله را تا ايجاد كمسيون مالی به عهده بگيرند .
    والسلام
    به اميد تفاهم و همبستگی تورك های افغانستان برای ايجاد وحدت تمام اقوام كشور
    جلسه مورخ ۲۳ - ۰۳ - ۲۰۰۸ ميلادی

    Geen opmerkingen:

     
  • بازگشت به صفحه اصلی
  • بازگشت به صفحه اصلی