• بازگشت به صفحه اصلی
  • maandag 8 september 2008

    پيام هواداران جنبش ملی اسلامی افغانستان بمناسبت سالروز شهادت احمد شاه مسعود

    پیام هواداران جنبش ملی اسلامی افغانستان مقیم انگلستان به مناسبت هفتمین سالروز شهادت شهید احمد شاه مسعود قهرمان ملی

    محمد همایون سرخابی از لندن

    خواهران و برادران گرانقدر اسلام و علیکم و رحمت الله و برکاه !

    مسرورم از اینکه از نام رهبر گرامی و نستوه ترکان افغانستان محترم سترجنرال عبدالرشید دوستم بنیان گذار جنبش ملی اسلامی افغانستان و هوا داران جنبش مقیم انگلستان در هفتمین سالروز شهادت المناک مبارز مردی اشتراک می ورزم که چهرء متبارز و شهرت ملی او نتنها در زمان حیات بلکه سال های بعد از وفات او نیز اوالگو و نمونهء ایثار، مقاومت و استواری در راه حق و عدالت خواهد بود

    حضارگرامی و دوستان ارجمند:

    شهید احمد شاه مسعود از جملهء چهره های معدود تاریخ معاصر کشور ماست که قلب بزرگش به خاطر دفاع از شرف و عزت وطن ، رفاه و سعادت مردمش می تپد و نامش در قلوب و روان مردم دلیر میهن ما جاودانگی یافته است . مسعود شهید از آغاز نو جوانی با صدای رسایش لرزه به اندام انحصار گران قدرت انداخت و نوای مظلومان وطن را به قیمت جان خویش خرید و در کوه و برزن کشور صدای آزادی و برابر زیستن را دلیرانه زمزمه نمود و پرچم پر افتخار مساوات و برابری را در قلل شامخ پامیر و بابا در اهتزاز آورد و برای نسل های آینده کشور درس ایثار و فداکاری داد .

    تداوم مبارزات دلیرانه و بی امان او در برابر متجاوزین و برتری طلبان قومی یک سان و الگوی شخصیت بی نظیرش بود .

    مسعود شهید از تبار دلیر مردانی است که هرگز تسلیم زر و زور نگردید و در برابر بیعدالتی ها ، تفوق طلبی ها و نابرابری ها بی امان مبارزه نمود و به خاطر دفاع از حق و عدالت ، تامین صلح و امنیت ، استقرار نظام عادلانه و اشتراک مساویانهء همهء اقوام و ملیت ها در امور اداره کشور تا پای جان مبارزه کرد . شاد روان احمد شاه مسعود ، تساوی حقوق میان همه تبار های میهن و بخصوص تساوی حقوق بین مرد و زن ، احترام به زبان ، کلتور و فرهنگ همهء مردم م کشور را ، اساس تامین وحدت ملی می شمرد و با افراط گرایی راست و چپ آشتی ناپذیر بود . او احترام به عقاید و باور های مردم را یکی از عناصر عمده و اصلی پیروزی در امر مبارزه علیه فقر ، غربت و بدبختی توده های مظلوم کشور میدانست و همیش اظهار می نمود ، افراطیون چپ و راست دو روی یک سکه اند آنانی که جهت تحکیم پایه های قدرت خویش آدم کشتند و مردم بی چاره کشور را به حراج گذاشتند هرگز قابل عفو نه می باشند . او ضدیت و آشتی ناپذیری خود را با آنانی که با استفاده از عقاید پاک مذهبی مردم تحت شعار دفاع از دین مقدس اسلام مبارزه می نمودند در تضاد بود . او عقیده داشت ، معرفت واقعی از راه اندیشه و عمل نیک به دست می آید که آن یک موهبت آلهی است نه از راه ابتذال که متاسفانه به نام اسلام نسبت داده اند . او با صراحت بیان می نمود : مرتدان واقعی کسانی اند که اعمال و تعلیمات شان به جای خدا شناسی و خدمت در راه مخلوق خدا کینه و نفرت بسیار به بار آورد و مردم را از راه حقیقت دور ، به تاریکی ، عبودیت و اطاعت کورکورانه نزدیک سازد . او می گفت آنانی که دین و مذهب را در چهره مرگ و خون به جهانیان عرضه نمودند دشمنان واقعی اسلام اند و هرگز قابل عفو و بخشایش نیستند . بنیان گذاری فردای که در آن همه فرزندان افغانستان با اتکا به ارزش های عالی دینی ، تاریخی و فرهنگی خویش هم آهنگ با دانش و رشد جهان مترقی نقش بازی کند امر اجتناب نا پذیر است . دردا و دریغا این ستاره پر فروغ میهن و این ابر مرد نستوه زمان ، بالاثر توطئه شوم و ننگین خفاشان کور دل و تروریست های حرفوی بین المللی درست هفت سال قبل از امروز با غرور داعی اجل را لبیک گفت و همرزماننش را با تلخ کامی در سوگ نبودش دعوت کرد

    ولی هیولای مرگ هرگز نتوانست ره روانش را از اندیشه های او جدا سازد ، زیرا مرگ پایان زندگی برای بیخردان و آغاز جاودانه گی برای فرزانه گان است حضار گرامی و دوستان ارجمند :

    اعضا و هوا داران جنبش ملی اسلامی افغانستان را عقیده بر آن است : در چنین فرصتی که کشور عزیز ما افغانستان و مردم صبور و دلیرش آماج توطئه های خطرناک تروریست های بین المللی ، مافیای مواد مخدر و دشمنان تاریخی خویش قرار گرفته و در تب سوزان سردرگمی ها بدبختی ها بیچاره گی های ناشی از افتراق ، تبعیض ، تفوق طلبی قومی و استبداد دولتی می سوزند و دشوار ترین روز های زندگی خود را سپری می نمایند از همهء وطن پرستان دور از میهن می طلبند تا به خاطر ندای بر حق مادر وطن لحظهء مکث نموده و جهت تامین صلح دوامدار، قطع جنگ و انسان کشی ، در رفع کدورت های بی مورد و خانمانسوز قومی و زبانی که جبراً به دستور بیگانه گان بر مردم ما تحمیل گردیده و میگردد ، متحد و یکپارچه علیه دشمنان تاریخی خویش به پا خیزند و اجازه ندهند تا بیش از این هر بی فرهنگ بیابانگرد و بی خبر از تاریخ با یاوه سرایی های مستهجن با استفاده از رسانه ها و تلوزیون های کشور های غربی بین هموطنان ما تفرقه ایجاد نموده و حتی بی شرمانه و رزیلانه برگشت اوزبیگ ها و ترکمن ها را به اوزبیکستان و ترکمنستان مطرح وتقاضا نمایند . در فرجام با ادای تحیات و درود های بی پایان به روان پاک مسعود شهید که دیگر میان ملیت های مختلف کشور ما به مثابهء اسطوره متانت و فداکاری در راه تامین حق و عدالت متبارز گردیده است برای کلیه ره روان دلیرش از بارگاه ایزد متعال سعادت و پیروزی مزید تمنا می نمایم .

    و من الله التوفیق

    محمد همایون سرخابی لندن

    7 سبتمبر 2008



    Geen opmerkingen:

     
  • بازگشت به صفحه اصلی
  • بازگشت به صفحه اصلی