• بازگشت به صفحه اصلی
  • zondag 21 september 2008

    پیام تهنیت فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان به مناسبت دو سالگی ایپک یولی

    ایپک یولی مسیری به فردا ونویدی از بیداری وآگاهی خلق تورک در افغانستان


    هرچندی که دشمنان آزادی و عدالت همواره تلاش دارند که با بکارگیری شلاق سکوت، فریاد های حق طلبانه ی خلقهای محروم و محکوم دراین سرزمین را در پرده ی ابهام نگهدارند، ولی کاروان به پیش میرود و جرس قافله ی آگاهی و بیداری برخلاف میل و آرزوی ستمگران ریاکاری که هم خویشتن فریب اند وهم گمراه کننده ی مظلومین، ظلمت سکوت را در اعماق زمانه ها درهم میشکند. و فریادگرا از زوایای گوناگون، با بلند نمودن نداهای بیداری از خواب افیونی تاریخ، راه فردا را با شکست دیواره های سکوت بر روی مردم روشن و روشن تر میسازند. تا باشد که با شکست ظلمت سکوت، قصه های گویای آزادی و حق طلبی را در لب های خاموش این خفته گان تاریخ جاری و راه را برای فروریزی دیواره های زندان اسارت و بیعدالتی در کلیه اشکال و جلوه های آن هموار سازند.
    کوکب برنامه های نشرات تلویزیونی ایپک یول یا راه ابریشم که با ابتکار و ایجادگری زوج جوان و با استعداد برخاسته از متن نسل های متعهد روشنگری در جامعه ی تورکان افغانستان، فوزیه جان ارال و عزیزالله جان ارال که دوسال قبل براین در عالم رسانه های محیط هجرت و آوارگی طلوع نمود، خود نمودی رسا از عروج بانگ های ملکوتی بیداری مردم ما در گردونه ی تاریخ است که برخلاف میل و آرزوی سارقان قوافل خرد و آگاهی مردم ما به بار مینشیند و به پیش میتازد.
    در چنین یک روزگاری بر فرزندان خلق تورک است که این اقدام کوچک ولی حاوی بار پیام بزرگ بیداری و ظلمت شکنی را به دیده ی کم نه نگریسته و از نقش رهنمودی آن در ایجاد الگوهای آموزنده برای نسل های سرگردان مردم ما در جهت دستیابی به نقش آفرینی درین معرکه ی دادخواهی غافل نمانند.
    فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان با پیشکش نمودن عمیق ترین تمنیات شگوفايی و رونق درکار ماندگار و پرثمر ایپک یول، متمنی آن است که روشنفکران و قلم بدستان خلق تورک و دیگر آزاد اندیشان معتقد به تقدس حق و عدالت و تعمیم آن در همه عرصه های حیات مجموعی مردم ما، با اشتراک عقیده و عمل و کنار گذاشتن شیوه های انکار و خودفریبی با دوری از شعارهای اغواگرانه ی عوامفریب به نرخ روز، همه باهم وارد عمل گردیده و در ترسیم راه روشن رهايی از متن این سیاه چال زمان در سرزمین ما نقش های درخور توان خود را ایفا نمایند. تا باشد که با شگفتن ده ها، صدها و هزاران گل ایپک یول در عرصه های گوناگون فرهنگ و معنویت جامعه ی ما، راه به سوب زدودن تاریکی ها و طلوع آفتاب حق و حقیقت پهناور تر و روز رسیدن به سرمنزل آزادی و عدالت نزدیک تر شود.
    این آرزو متجلی عمیق ترین آرزوهای قلبی خلق های محروم و مهجور و ما مجدانه در تلاش رسیدن به آنیم. متحد و صادق در گفتار و عمل همه باهم باشیم تا قرین استحقاق دستیابی به این آرزوی بزرگ انسانی شویم.
    حقیقت پیروز میشود
    فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان 20 سپتامبر 2008 اروپا

    ا

    Geen opmerkingen:

     
  • بازگشت به صفحه اصلی
  • بازگشت به صفحه اصلی