• بازگشت به صفحه اصلی
  • dinsdag 23 september 2008

    پیام همدردی و تسلیت اوزبیگ ها و ترکمن های افغانستان مقیم انگلستان به مناسبت وفات نابهنگام شاد روان مرحوم عبدالمجید بدری


    پیام همدردی و تسلیت اوزبیگ ها و ترکمن های افغانستان مقیم انگلستان به مناسبت وفات نابهنگام شاد روان مرحوم عبدالمجید بدری فرزند صدیق و برومند میهن

    با تاسف فراوان و اندوه بی پایان اطلاع حاصل نمودیم که مرحوم عبدالمجید بدری فاریابی سابق سناتور منتخب شهر میمنه ولایت فاریاب و یک تن از فرهنگیان نامور و توانای میهن عزیز ما به تاریخ 19 سبتمبر 2008 ترسایی در شهر سانفرانسسکو ایالات متحدهء آمریکا داعی اجل را لبیک گفته و به رحمت ایزدی پیوستند ( انالله و اناالیه راجعون ) .
    مرحوم بدری فاریابی ز تبار آن دلیر مردان فرهنگی کشور ما است که از آغاز جوانی با رنج و درد ملت مظلوم خود آشنا گشت و در دفاع از حقوق و آزادی های طبیعی و انسانی شان حتی با قیمت حیات خود آماده فداکاری و از خود گذری گشت .
    شاد روان بدری فاریابی در حلقه روشنفکران و فرهنگیان کشور و بخصوص فرهنگیان ولایت فاریاب چهره ای شناخته شده است . او علاوه بر زبان فارسی دری به زبان اوزبیکی و ترکی نیز تسلط داشت و به این زبان ها آثاری از خود به یادگار گذاشته وعلاوه بران به علوم متداول دینی و بخصوص تفسیر نسوس قوانین اسلامی و متون قوانین متداول کشور آگاهی و تسلط کامل داشت . مرحوم بدری در جلسات شورای موسفیدان کشور ( مجلس سنا ) جهت دفاع از حقوق موکلین خویش با صراحت بیان نمود که : اقلیت های ملی و مذهبی جز قتل ، غارت ، توهین و تحقیر چیز دیگری را نصیب نگردیده اند و تداوم این وضع بیش از این هرگز قابل تحمل نیست و باید وضع را دگرگون نمود . شاد روان بدری سمبولی از دلیر مردی و خوبی ها ، نمونه از وحدت طلبی و یک انسان دلسوز بود . او مرز های نا مقدس عدم اعتماد و ناباوری میان اقوام و تبار های مختلف کشور را دسیسه دشمنان واقعی مردم افغانستان می دانست و اشتراک مساویانه همه اقوام و ملیت های میهن را در امور اداره کشور یگانه راه رسیدن به وحدت و همبستگی واقعی ملی می شمرد .
    مرحوم بدری از وقوع حادثه خونین و تکان دهنده ای کشتار بی رحمانه مورخ 27 می 2007 شهروندان شریف شهر شبرغان سخت خشمگین ، ملول و دلگیر شده و از طریق تیلفون از همه هموطنان شریف ما مقیم خارج کشور درخواست نمود ، آنانی که امر کشتار بی رحمانه شهروندان بی دفاع جوزجان را صادر نموده اند گروه فاشیست و تمامیت خواه افغان ملت این گرداننده گان اصلی سیاست ضد وحدت ملی دولت آقای کرزی است که اداره و کنترول همه دستگاه حاکمه کنونی را در دست دارند و نباید در برابر این جنایت کاران بی تفاوت باقی ماند مرحوم سناتور بدری این تراژیدی دلخراش را تداوم سیاست های نادرست نظام های فاشیستی قبیلوی گذشته قلمداد نموده افزود که: این فاجعه خاطرات تلخ چندین دهه قبل زنده به آتش کشیدن روستاییان بی دفاع ولایت جوزجان را که در زمان حکم روایی بابای ملت !!؟؟ توسط کمال الدین اسحاق زی عملی شد یک بار دیگر با تلخی تداعی نمود . دردا و دریغا که این بار با وصف حضور فعال قوای حافظ صلح بین المللی این شامپیون های دروغین صلح ، آزادی ، دموکراسی و دفاع از حقوق بشر جمعه خان همدرد والی سفاک و بیسواد جوزجان به چنین اعمال شنیع متوصل گردید و متاسفانه از سوی آقای کرزی رئیس جمهور منتخب مردم افغانستان !!؟؟ با ارتقای مقام بالاتر مورد تفقد ، تقدیر و نوازش نیز قرار گرفت . ارگان های داخلی و بین المللی حقوق بشر هم با پیروی از آن ، این تراژیدی ضد انسانی را امر عادی و ساده پنداشته مهر سکوت بر لب زدند و لکه ننگین بی عدالتی و مظلوم کشی را بر جبین گردانندگان دولت بی کفایت و فاسد کنونی و حامیان بین المللی شان جاودانه نمودند . با درود بی پایان به روان پاک زنده یاد عبدالمجید بدری فاریابی که دیگر نامش برای همیش در قلوب ما جاودانگی یافته است برای همه اعضای فامیل ، دوستداران و بخصوص انجنیر نامق کمال بدری فرزند خلف شان اظهار تسلیت و همدردی نموده و به روان پاک مرحوم بدری فاریابی اتحاف ادعیه می نمایم .

    بااحترام
    محمد همایون سرخابی لندن 23 سبتمبر 2008

    Geen opmerkingen:

     
  • بازگشت به صفحه اصلی
  • بازگشت به صفحه اصلی